План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальний |
Діагностичний етап |
||||
1 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
|
Вересень |
Заступник директора з НВР |
2 |
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року |
Класні керівники, заступник директора з НВР, педагог-організатор
|
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||
1 |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » |
Методична кухня класних керівників |
Жовтень |
Заступник директора з НВР
|
2 |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
Педагогіч- ний колектив |
Жовтень |
Заступник директора з НВР |
3 |
Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції |
Батьки здобувачів освіти |
Грудень |
Директор школи
|
4 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
1 – 11 |
Упродовж року |
заступник директора з НВР, педагог-організатор |
5 |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Нарада при директорі |
Квітень |
Директор школи, заступник директора з НВР |
6 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Педагогічний колектив |
Березень |
заступник директора з НВР |
7 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
Педагогічний колектив |
Упродовж року |
Заступник директора з НВР
|
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||
1 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків |
1-4 |
Упродовж року |
Класні керівники |
2 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
1-11 |
Упродовж року |
Класні керівники |
3 |
Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості |
5 – 11 |
Упродовж року |
Класні керівники, педагог-організатор
|
4 |
Засідання дебатного клубу «Як довіряти й бути вдячним» |
9-11 |
Січень |
Вчитель історії та правознавства |
5 |
Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії |
1-11 |
Упродовж року |
Класні керівники, учителі літератури, історії |
6 |
Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» |
1-11 |
10-14 грудня |
Класні керівники, учитель правознавства, педагог -організатор |
7 |
Проведення заходів «Сильні духом» |
1-11 |
21-25 січня |
Заступник директора з НВР |
8 |
Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг» |
5-8 |
Лютий- квітень |
Педагог-організатор |
Психологічний супровід |
||||
1 |
Діагностика стану психологічного клімату класу |
1-11 |
Упродовж року |
Заступник директора з НВР |
2 |
Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час |
1-11 |
Упродовж року |
Заступник директора з НВР |
3 |
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу |
1-11 |
Упродовж року |
Заступник директора з НВР |
4 |
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу |
1-11 |
Упродовж року |
Заступник директора з НВР |
Робота з батьками |
||||
1 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
1-11 |
Упродовж року |
Класні керівники |